AIXAM-MEGA begonnen met autoracen in de vroege jaren ‘90, gedreven door passie en enthousiasme voor goed presterende mechanica. Het MEGA team ontwerpt, ontwikkelt en maakt racewagens, om ze vervolgens te testen in verschillende races. Zoals de Andros Trophy van 1992 tot 1999. Spannende avonturen voor AIXAM-MEGA met verschillende overwinningen voor bestuurders en de fabrikant. Aan het begin van 2000 zijn deze uitdagingen gestopt, in verband met nieuwe perspectieven voor AIXAM-MEGA. Maar de liefde voor de autosport is verankerd in het bedrijf en daarom, in 2010, nam MEGA opnieuw deel in de Andros Trophy elektrisch met Soheil Ayari.
MEGA ontwerpt de opvallende MEGA Track, een all-terrain GT coupé, een uniek en krachtige auto uitgerust met een V12 motor.
de grootste kampioenen volgen elkaar op achter het stuur van de MEGA GLACE om buitengewone succes te behalen.
François Chauche wint in 1996 de Trophée Andros. Philippe Gache met de MEGA Glace wint twee kampioenschappen in 1996 en 1998.
MEGA koopt het bedrijf MONTE-CARLO Automobile en ontwerpt een nieuw, exceptioneel Grand Tourisme auto.
MEGA verruilt het ijs voor het zand van de Dakar Rally met de MEGA DESERT. In het eerste jaar, MEGA eindigt als tweede aan de voet van de piramides in Caïro, dankzij de bestuurder Stéphane Peterhansel.
Mega keert terug in de wedstrijd van de Trophée Andros Elektrisch. In het eerste jaar, bestuurder Soheil Ayari bereikt de 2de plaats na de race in St-Dié des Vosges.